Storytelling

Storytelling sprankelt
Woorden creëren werelden. Tenminste, als je jouw ziel of die van je merk of organisatie verankert in een authentiek verhaal. De sprankeling die dan ontstaat heet storytelling, ik noem dat ook wel verhaalkracht. Je blijft wie je bent. Je communiceert het alleen vanuit een nieuwe invalshoek. Vanuit je ‘waarom’; je DNA.

Verhaalkracht is…
De kracht van een merk, organisatie of project schuilt dus in je ‘WHY’, wat je vertelt en de manier waarop je dat vertelt. Met schrijftechnieken, een bepaalde tone of voice, details of een vraagstelling krijgt een technisch bedrijf ineens een menselijker gezicht. Een gemeentelijk strategisch beleidsdocument wordt met anekdotes, metaforen en een dosis fantasie een veel leesbaarder stuk. En een ziekenhuis dat normaliter communiceert over ziektes en patiënten, bereikt en beraakt mensen pas écht als een klinische ingreep een ontroerend persoonlijk verhaal wordt.

Op zoek naar betekenis…
Storytelling maakt dat een boodschap betovert. Ik help mensen, organisaties en merken met hun zoektocht en het oprakelen van hun (oer)verhalen. En daar ga ik ver in. Want ‘the product you sell’ is nog altijd ‘the story you tell.’

Meer weten?
Bel of mail me
en dan gaan we er eens goed voor zitten.