Trek je content lingerie aan

Bij SEO (search engine optimization/ zoekmachineoptimalisatie) draait alles om het vermogen om te scoren op bepaalde zoektermen in de zoekmachines. Geen goede score kan een behoorlijke impact hebben op het bezoek aan je website. Veel marketingactiviteiten zijn daarom gericht op het verbeteren van vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekmachines. Content speelt daar een cruciale rol in. En kleed je je verhalen uit? Dan wordt het helemaal spannend…Online verleiding

Niet zo krampachtig
Eén van de manieren waarop je verkeer naar je website laat groeien is je website te gaan vullen met nieuws en verhalen. Dat hoeft helemaal niet krampachtig. Gewoon in je eigen woorden: vertellen over een probleem waarmee jouw klanten zitten en de oplossing aandragen. Op die manier raak je een pijnpuntje van je klant. Tegelijkertijd creëer je content èn context rondom jouw waardevolle boodschap. En die context is een belangrijk criterium waar Google jou op gaat ranken.

Regelmatig updaten
Daarnaast hechten zoekmachines waarde aan de meest recente inhoud. Je website levend houden en regelmatig publiceren (en interacteren met je publiek) werkt dus ook in je voordeel.

Maar deze blog gaat over content in lingerie, toch? Klopt. Maar voor content in lingerie moet je eerst je website regelmatig met goede verhalen aankleden. Ik leg je nu uit hoe je met diezelfde verhalen een mini-striptease kan verzorgen op social media en hoe dat jou helpt om publiek aan te trekken.

Eén verhaal maakt miniverhaaltjes
Het schrijven van een kernverhaal of -blog kost tijd. Het is helemaal niet vreemd om een paar uur te stoeien met woorden. Maar het mooie aan zo’n wat groter (probleemoplossend) verhaal op je eigen site is dat je ermee je andere (online) marketingkanalen kunt gaan voeden. Maak je doelgroep nieuwsgierig naar wat voor interessants, gaafs, nieuws of wetenswaardigs jij te bieden hebt. Hak je verhaal in kleine prikkelende miniverhaaltjes en kleur hiermee je online strategie in.

Verkeersregelaartje spelen
Alle teasers die je gaat ‘posten’ maken je lezers hongerig naar het hoofdverhaal. Stuur je wel eens een e-mailnieuwsbrief? Neem dan niet per se je complete verhaal één op één over, maar licht een tipje van de sluier. Voor het complete plaatje klikt de lezer vrolijk door naar je site.

Verleid en vergeet niet te ‘linken’
Op Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social media kanalen kun je ook op verschillende momenten (heel belangrijk) en op verschillende manieren (ook heel belangrijk) je artikel onder de aandacht brengen. Natuurlijk weer niet alles letterlijk, maar licht doorschijnend de highlights. Een scherpe quote met een link naar jouw site kan goed uitpakken op LinkedIn. Of een bijna nietsverhullend beeld op Facebook. En dan natuurlijk weer die o zo belangrijke link naar je site.

Vergeet nooit te linken naar je verhaal. Want daarmee help je bezoekers om bij dé plek te komen waar ze moeten zijn. Niet zozeer de inhoud van de berichten op de social mediakanalen, maar de interactie en betrokkenheid met je merk zorgt voor awareness en stuwt het verkeer naar je website (bron: CG Colors). Meer bezoekers geeft je meer autoriteit en dat zorgt weer voor hogere ranking in de zoekmachines.

Flirt met flarden
Op je site is het erop of eronder. Stop daarom om over jezelf te praten, maar leg een verzameling aan van nuttige artikelen voor anderen. En flirt met flarden ervan in de online kanalen om de aandacht te blijven trekken.

**

Heb je iets gehad aan dit artikel? Laat het me weten (ook als je het niets vond ;).
Kijk ook bij handige artikelen & tips voor meer inspiratie. Heb je vragen, ideeën of tips? Bel of mail me gerust. Ik help je graag met creatieve teksten en verhalen.  

2 thoughts on “Trek je content lingerie aan

  1. Hee Harold,

    Goed verhaal en zeker verhelderend. Wellicht dat er wat licht op onze website geschenen kan worden qua creatieve tekst waardoor we de vindbaarheid kunnen verbeteren.

    Groet,
    Danny

    • Ha Danny,

      Thx voor je reactie. Na lang speuren heb ik ‘m gevonden, maar moest hem nog goedkeuren…
      Ik duik binnenkort in je website en maak een scan. Dan spreken we erna een keer af.
      Gr,

      Harold

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *