Trek je content lingerie aan

Bij SEO (search engine optimization/ zoekmachineoptimalisatie) draait alles om het vermogen om te scoren op bepaalde zoektermen in de zoekmachines. Geen goede score kan een behoorlijke impact hebben op het bezoek aan je website. Veel marketingactiviteiten zijn daarom gericht op het verbeteren van vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekmachines. Content speelt daar een cruciale rol in. En kleed je je verhalen uit? Dan wordt het helemaal spannend…Online verleiding Continue reading

Content creëren, persoonlijk bedanken

Eind vorig jaar regelde een van de Hogeschool Rotterdam-studenten van de minor Online Marketing (waar ik doceer), een bezoek bij Coolblue. Inderdaad, dat bedrijf van die BIG :). Bijna 50 studenten waren te gast. Zo’n schitterend bedrijf dat z’n deuren wagenwijd opengooit en een tipje van de sluier oplicht over hun succes, wilden we op een bijzondere, persoonlijke manier bedanken. Een mini-les content creëren.

Coolblue_flapstaart
Continue reading

Copywriting campagne ‘Women in Technology 2015’

WomeninTechnology tekstschrijver

Hij komt bijna uit: de Women in Technology kalender 2015 van Dosign Engineering.
Ik kan haast niet wachten. Het is een van de campagnes waarvoor ik – in opdracht van ROBReclame – alle copywriting van de drie websiteversies, nieuwsbrieven, persberichten en de kalendertekst heb verzorgd. Het was een gigantisch traject dat online en offline marketingcommunicatie naadloos op elkaar liet aansluiten. Zolang de voorraad strekt kun je de Women in Technology 2015 kalender gratis aanvragen.

Continue reading

Cut the reclamecrap, start met content

“Papa, reclame vind ik helemaal niet leuk. Ze vertellen allemaal dingen die niet waar zijn. Bij de Choco Pops zit nu zo’n balletje en daar waren ze op televisie mee aan het hooghouden. Maar in het echt is het gewoon een pittenzakje. Daar kun je helemaal niets mee!
Storytelling met pittenzakjesStierenstront
Veel organisaties denken er nog steeds mee weg te komen: mooie verhalen ophangen en vervolgens kul leveren. Maar de tand des tijds heeft marketing en de mensheid dichter bij elkaar gebracht. Kinderen, puur en eerlijk als ze zijn, zien door alle marketingcommunicatiebomen die we anno 2012 planten gelukkig vaak nog wèl het bos. Als ouders hoeven we onze koters niet meer te leren dat reclame vaak bullshit is. Ze zien het zelf.