Creatieve brainstorm op de krijtauto

Hoe krijg je een groep ondernemers ‘out of the box’? Je geeft ze een krijtje, een autootje en als een kind zo blij zijn ze. Het AD publiceerde vorige week al een mooi verhaal. En tijdens de brainstorm van gisteren maakte ik een kort filmpje. Wil jij ook een keer tijdens een heisessie of brainstorm op de #Krightrider ideeën genereren? Ga naar krijtauto.

ARVE Error: no id set

Continue reading

Brainstormen als businessbooster

Hoe overleef ik? Koppen bij elkaar. BusinessJammen!
BusinessJam_spiegel

Op 12 november organiseerde ik – samen met mixenmatch.com – van 14.00 tot 18.00 uur in Brielle weer een BusinessJam; een brainstorm- en inspiratiesessie, waarbij het de bedoeling is dat ondernemers elkaar op ideeën brengen om een stap verder te komen. En als klap op de vuurpijl combineerden we de brainstorm met een workshop ‘hypnose en sales’ door merkenbureau, advocaat en probleemoplosser Jerry Considine.

Continue reading

#chalkofthetown

Met trots noem ik mezelf met ingang van vandaag copykrijter. Want met #chalkofthetown heb ik mijn rode Renaultje omgeturnd in een rijdende PR-stunt/ brainstormbak/ krijtwagen. Je kunt er van alles mee en op: kalken, kleuren, tekenen, schrijven, brainstormen. Voor allerlei leuke (kinder)momenten én businessevents. Denk aan een opening, pr bij je beursstand, een brainstorm ‘open air’ en bijvoorbeeld kinderfeestjes. Een levend gastenboek of een review achterlaten? Of laat mij een week met jouw ‘pay off’ of ‘logo’ rondrijden. Kijk bij krijtwagen en bel of mail me gerust voor meer informatie.

Rauwe data wordt mals vlees

Tijdens een masterclass Storytelling – georganiseerd door Ralph Poldervaart van Persona Company – werd bevestigd hoe verhalen in de mix met marketing ervoor zorgen dat klantinzichten voelbaar worden. Rauwe data wordt mals vlees, zeg maar. Ik heb er een verhaal over geschreven. Bekijk de video en lees verder, want storytelling… dat zouden meer mensen moeten doen.

ARVE Error: no id set

Continue reading

Lekker boeiuh!

Afgelopen maanden heb ik 3 lesprogramma’s voor keuzevakken geschreven voor Hogeschool Rotterdam. Google Analytics, Trendwatching en Sociale Media: kansen voor kleine bedrijven en kleine marketingbudgetten. De doelgroep: eerste- en tweedejaars studenten. Achteroverleunend, afwachtend en multitaskend zitten ze in de schoolbanken om mijn verhaal te horen. Hé, ik heb een idee.  

ARVE Error: no id set