Spot en speel met perspectief

Voor een contentplatform schreef ik 2,5 jaar geleden een verhaal over hoe ‘perspectief’ een een (web)tekst kan verrijken. Deze blog heb ik geüpdatet. De techniek staat immers niet stil. En de boodschap is nog altijd raak. Origineel uit de hoek komen met teksten en verhalen? Spot en speel met perspectief.

Continue reading

E-books ‘Innovatiekracht’

Innovatiekompas_lead_usersOndernemen en innoveren is leren, nog sneller leren, vergeten, aanpassen, bijsturen, heroverwegen en veranderen van koers. Alsof je op een zeilboot zit. Het is de metafoor die hoogleraar Guy Bauwen van het Kenniscentrum Innovatief Ondernemerschap gebruikt voor zijn Innovatiekompas. Een model dat hij ontwikkelde met 8 kompaspunten en dat innovatiesucces van ondernemingen kan sturen. Hij schreef er al een aantal boeken over. Maar Guy wil zijn ideeën toegankelijker maken voor een breder publiek en vroeg mij of ik zijn boodschap op een luchtigere manier kon overbrengen. Als een e-book. Continue reading

Bedrijven verleiden met Doorkijk 2020

Spijkenisse ligt geografisch gezien tegen de haven van Rotterdam aan. Dat biedt enorme kansen voor bedrijvigheid, wonen, werken en leven.

In opdracht van de gemeente Spijkenisse vertaalde ik het beleidsdocument ‘Doorkijk 2020’ naar een iPad-vriendelijke website met leesbare teksten gemixt met een persoonlijk verhaal.

Helaas heeft de gemeente in 2016 de website weer op non-actief gesteld.  Continue reading

Zit jouw type er ook tussen?

Websites zijn succesvoller naarmate ze beter zijn afgestemd op hun type bezoekers. Dat klinkt afgezaagd. Maar in de praktijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet iedereen beslist en leest (en koopt) op dezelfde manier. De een wil feiten, de ander wil emotie/persoonlijk contact. De ene bezoeker beslist snel, de ander langzaam. Hoe zit dat bij jouw website? Hoe beslissen jouw bezoekers? En houd je daar in beeld en tekst voldoende rekening mee? Heb je drie minuten?

Continue reading

Storytelling voor de Rabobank

De eerste twee edities – zo’n vijf jaar geleden – was ik er (helaas) niet bij. Maar vanaf nummer drie staat hij al maanden van tevoren in mijn agenda. Wat is het toch? De mix van informatie, inspiratie en entertainment? De altijd sympathieke Cees Vingerling en zijn team? Het alles-erop-en-eraan? Dinner is in ieder geval served; veel eet- en leesplezier met het verslag van de Rabobank Inspiratiebijeenkomst van 7 februari jongstleden.
[issuu width=420 height=148 backgroundColor=%23222222 documentId=120224151832-0567baf7223e465e8aacb33f205f6c37 name=rabo_ovp_07-02-2012 username=ceesvingerling tag=agrifood unit=px id=af2d6ff5-7512-295c-0097-7c3fcb95dc0b v=2]

Het artikel is onlangs gepubliceerd in het magazine Ondernemend Voorne-Putten.

Hoe breek je door onzin heen? Tien tips…

Je herkent het misschien wel: nog stapels papier op je bureau. Elke dag nieuwe emails, waarvan meer dan driekwart om je geld, tijd of vrijblijvende energie vraagt. Wanneer breek je met jouw brief of email door die stapels heen? Hoe val je met jouw schrijven op tussen de viagra’s, Leens (van Lenen punt nl) en andere junk.

Continue reading