Spot en speel met perspectief

Voor een contentplatform schreef ik 2,5 jaar geleden een verhaal over hoe ‘perspectief’ een een (web)tekst kan verrijken. Deze blog heb ik geüpdatet. De techniek staat immers niet stil. En de boodschap is nog altijd raak. Origineel uit de hoek komen met teksten en verhalen? Spot en speel met perspectief.

Continue reading

Starters jammen voor meer business

Op 3 april 2014 organiseerde ik samen met Mix&Match.com weer een BusinessJam. Deze keer was de avond gericht op starters die op zoek zijn naar hun positionering. Leuke oefeningen boden het creatieve brein stof tot nadenken. Vol inspiratie ging iedereen aan de slag met mindmappen en oefeningen om ‘out of the box’ te gaan om zijn of haar onderscheidende (pro)positie te ontdekken. Aan goede ideeën bij starters geen gebrek… thanks voor de flow, guys!

DSC04372

Training social media voor het MKB op 28 maart

Op 28 maart 2014 verzorg ik samen met Meediasupport een Training Social Media voor het MKB in Hellevoetsluis. Wil je persoonlijke aandacht voor jouw cases en situaties, volledig verzorgd worden en naar huis met een professionele LinkedIn-foto, concrete handvatten, tips en input voor jouw social media-activiteiten? Meld je aan.

Flyer training social media voor het MKB

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Continue reading

Creatieve brainstorm op de krijtauto

Hoe krijg je een groep ondernemers ‘out of the box’? Je geeft ze een krijtje, een autootje en als een kind zo blij zijn ze. Het AD publiceerde vorige week al een mooi verhaal. En tijdens de brainstorm van gisteren maakte ik een kort filmpje. Wil jij ook een keer tijdens een heisessie of brainstorm op de #Krightrider ideeën genereren? Ga naar krijtauto.

ARVE Error: no id set

Continue reading

Tekstschrijver is een conceptfundamentalist

Tekstschrijver in ruste Harry Obdeijn schreef begin november een mooie column in de Adformatie over de moderne copywriter. Over dat wij veel meer doen dan het fabriceren van creatieve teksten. Een goede tekstschrijver is een conceptfundamentalist. Tenminste, dat vind ik (ook). Nu nog de ruimte om te manoeuvreren…

Tekstschrijver breekt lans voor tekstschrijvers

Door: Harry Obdeijn
Bron: Adformatie #22, 4 november 2013

 

 

Brainstormen als businessbooster

Hoe overleef ik? Koppen bij elkaar. BusinessJammen!
BusinessJam_spiegel

Op 12 november organiseerde ik – samen met mixenmatch.com – van 14.00 tot 18.00 uur in Brielle weer een BusinessJam; een brainstorm- en inspiratiesessie, waarbij het de bedoeling is dat ondernemers elkaar op ideeën brengen om een stap verder te komen. En als klap op de vuurpijl combineerden we de brainstorm met een workshop ‘hypnose en sales’ door merkenbureau, advocaat en probleemoplosser Jerry Considine.

Continue reading

#chalkofthetown

Met trots noem ik mezelf met ingang van vandaag copykrijter. Want met #chalkofthetown heb ik mijn rode Renaultje omgeturnd in een rijdende PR-stunt/ brainstormbak/ krijtwagen. Je kunt er van alles mee en op: kalken, kleuren, tekenen, schrijven, brainstormen. Voor allerlei leuke (kinder)momenten én businessevents. Denk aan een opening, pr bij je beursstand, een brainstorm ‘open air’ en bijvoorbeeld kinderfeestjes. Een levend gastenboek of een review achterlaten? Of laat mij een week met jouw ‘pay off’ of ‘logo’ rondrijden. Kijk bij krijtwagen en bel of mail me gerust voor meer informatie.

Goede ideeën ontmaagden?

Jammen is geven

Je moet wel knettergek zijn: jouw ideeën delen met anderen. Jouw expertise op tafel leggen, zodat anderen daar ‘lekker van kunnen profiteren’. Niets is minder waar. En tegelijkertijd komt er ook van alles terug. Van die ‘anderen’. En meer. Zoals plezier, nieuwe ideeën voor jouw business, nieuwe netwerken, inspiratie, werk. BusinessJam is een nieuwe visie op ideeën genereren… en stiekem wisten we dat al wel een beetje… maar het werkt.

Continue reading

Hoe ontrafel je het verhaal van een stad?

De Gemeente Rotterdam buigt zich momenteel over de vraag op welke manier corporate storytelling haar binnenstad beter op de kaart krijgt. Zo’n twintig communicatieprofessionals van Platform Communicatie Rotterdam – de PCR – vormen op verzoek van de gemeente een spiegel en ruilen de zwoele terrasavond van 2 juli in voor een verhitte brainstorm in Worm over ‘Het verhaal van de binnenstad’.

Want het centrum van Rotterdam zit vol verhalen. Alleen, waar zitten ze? Wie vertelt ze? En op welke manier rakelen we ze op?

Continue reading