Als SEO je beste vriend is…

Wat is SEO?Rick Damoiseaux, vierdejaars student van de Hogeschool Rotterdam en inmiddels afgestudeerd, wilde me voor zijn afstudeerscriptie graag interviewen over SEO, vindbaarheid en onderscheidend vermogen. Ik vertelde hem dat het leuk en handig is om vrienden te worden met de Google bots, maar dat je met uniciteit van je organisatie wel écht het verschil maakt. Lees hier de uitwerking van het interview.  Continue reading

Lekker druk!

Het is cliché, maar zo waar als een koe. Ik heb het best lekker druk. Druk druk, druk soms. Niet dat ik geen nieuwe opdrachten kan aannemen, dus mail of bel me gerust. Maar wél dat ik geen nieuwe nieuwswaardige artikelen op deze site heb ‘gepost’. Luxeprobleem, zeg maar. Maar ik heb echt niet stilgezeten. Vandaar even een update: nieuwe projecten, reviews, nieuwe klanten en een intensievere samenwerking met ROB reclame. En er liggen nog allerlei toffe ideeën en plannen in de week. Ik maak me niet druk.

Tekstschrijver SEO webteksten

 

 

Trek je content lingerie aan

Bij SEO (search engine optimization/ zoekmachineoptimalisatie) draait alles om het vermogen om te scoren op bepaalde zoektermen in de zoekmachines. Geen goede score kan een behoorlijke impact hebben op het bezoek aan je website. Veel marketingactiviteiten zijn daarom gericht op het verbeteren van vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekmachines. Content speelt daar een cruciale rol in. En kleed je je verhalen uit? Dan wordt het helemaal spannend…Online verleiding Continue reading

Webteksten door een andere bril

De retail heeft het zwaar. Dus moet je als brillenwinkel vooral niet dertien-in-een-do willen zijn. Achter je balie vandaan komen, contact maken met je mensen, leuke dingen durven doen en traffic naar je winkel genereren. Als ex-brillendrager dacht ik met weemoed terug aan mijn ‘good old days’ toen ik voor Optiek Swemmer uit Maassluis nieuwe webteksten en hun corporate story mocht schrijven. Smullen is een understatement.

 

Continue reading

Hoe schrijf je zelf SEO webteksten? (2)

In het eerste deel van ‘Hoe schrijf je zelf SEO webteksten?’ heb ik onder meer uitgelegd dat slimme webteksten niet alleen antwoord geven op de vragen van je doelgroep, deze vragen ook letterlijk formuleert op je website. Maar hiermee heb je slechts een stukje van de puzzel. Het schrijven en verleiden begint hu pas…

Verleidende webteksten Continue reading