Boek ‘Theater De Stoep’

Op 9 oktober opende het nieuwe Theater de Stoep in Spijkenisse. Apetrots ben ik op mijn bijdrage aan een schitterend boek over dit schitterende gebouw. Ik interviewde twaalf ‘hoofdrolspelers’ van het bouwproces van Theater de Stoep en schreef over hun keuzes, dilemma’s, compromissen en belangen. Naast de verhalen over de bouw, is het vooral ook een heerlijk dik kijkboek – maar liefst 230 pagina’s – van vroeger naar nu en in de toekomst. Wow! Boek theater de Stoep

Het mag! SEO, webteksten, content en vindbaar zijn…

Het roer lijkt om. Veel bedrijven krijgen in de gaten dat vindbaarheid in Google en een overtuigende webtekst geen kwestie meer is van ‘even erbij’, maar een fundamenteel onderdeel is van hun marketingcommunicatiestrategie. De afgelopen maanden heb ik verschillende organisaties geholpen met de optimalisatie van hun website en het schrijven van creatieve en effectieve webteksten. Van een taartenwinkel tot een hijskranenverhuurder en van een verhuisbedrijf tot een technisch engineeringsbureau. Kijk bij webteksten voor de laatste updates.

Dosign Engineering (01-14)

Dosign Engineering (01-14)

 

Tekstschrijver is een conceptfundamentalist

Tekstschrijver in ruste Harry Obdeijn schreef begin november een mooie column in de Adformatie over de moderne copywriter. Over dat wij veel meer doen dan het fabriceren van creatieve teksten. Een goede tekstschrijver is een conceptfundamentalist. Tenminste, dat vind ik (ook). Nu nog de ruimte om te manoeuvreren…

Tekstschrijver breekt lans voor tekstschrijvers

Door: Harry Obdeijn
Bron: Adformatie #22, 4 november 2013

 

 

Voetbalvaderverhalen #1

Het fascineert me nog altijd wat voetbal in de positieve zin met mensen kan doen. Enige jaren geleden schreef ik er zelfs een paar columns (de rode afbeeldingen onder) over onder pseudoniem Godfried van Boeion.

Als dan onverwacht in 2012 je bloedeigen zoon voor dé club van Nederland mag uitkomen en ‘het clubblad’ zoekt artikelen, dan laat een tekstschrijvende voetbalvader (en bovendien voetballende tekstschrijver) die kans niet onverzilverd.

De titel ‘De Feyenoord Mansion… puur genot’ spatte helaas uiteen op de lat. De redactie van Feyenoord Magazine koos liever voor een verdedigend ‘Clara en Feyenoord’. Maar het eerbetoon aan de jongste telgen van de Feyenoord Academy werd er niet minder om. Gewoon omdat ik apetrots op je ben, Ivar. Ik heb de bevroren tenen op Varkenoord er graag voor over. Ik hou van je.  Continue reading

Tatadadááá… Studio Spóóórt

Op 25 september was ik ‘aan de bak’ om de Rabobank Inspiratiebijeenkomst te verslaan. Voor mij voelde die avond als een mini-reünie. Het verhaal verschijnt binnenkort, maar kun je niet wachten? Laat je alvast inspireren door het topje van mijn interviewijsberg met onder andere Aad Ouborg (2008), Wim van Sluis (2009) en Trendy Tonny (2009).

Har ontmoet een oude bekende @ Rabobank Inspiratiebijeenkomst op 25 september 2012

Hoe ontrafel je het verhaal van een stad?

De Gemeente Rotterdam buigt zich momenteel over de vraag op welke manier corporate storytelling haar binnenstad beter op de kaart krijgt. Zo’n twintig communicatieprofessionals van Platform Communicatie Rotterdam – de PCR – vormen op verzoek van de gemeente een spiegel en ruilen de zwoele terrasavond van 2 juli in voor een verhitte brainstorm in Worm over ‘Het verhaal van de binnenstad’.

Want het centrum van Rotterdam zit vol verhalen. Alleen, waar zitten ze? Wie vertelt ze? En op welke manier rakelen we ze op?

Continue reading

Cut the reclamecrap, start met content

“Papa, reclame vind ik helemaal niet leuk. Ze vertellen allemaal dingen die niet waar zijn. Bij de Choco Pops zit nu zo’n balletje en daar waren ze op televisie mee aan het hooghouden. Maar in het echt is het gewoon een pittenzakje. Daar kun je helemaal niets mee!
Storytelling met pittenzakjesStierenstront
Veel organisaties denken er nog steeds mee weg te komen: mooie verhalen ophangen en vervolgens kul leveren. Maar de tand des tijds heeft marketing en de mensheid dichter bij elkaar gebracht. Kinderen, puur en eerlijk als ze zijn, zien door alle marketingcommunicatiebomen die we anno 2012 planten gelukkig vaak nog wèl het bos. Als ouders hoeven we onze koters niet meer te leren dat reclame vaak bullshit is. Ze zien het zelf.

Rauwe data wordt mals vlees

Tijdens een masterclass Storytelling – georganiseerd door Ralph Poldervaart van Persona Company – werd bevestigd hoe verhalen in de mix met marketing ervoor zorgen dat klantinzichten voelbaar worden. Rauwe data wordt mals vlees, zeg maar. Ik heb er een verhaal over geschreven. Bekijk de video en lees verder, want storytelling… dat zouden meer mensen moeten doen.

ARVE Error: no id set

Continue reading