De verkoopkracht van content op je website

Marketing en sales draait niet (meer) om alleen mooie plaatjes en praatjes. Het succes van organisaties is gebaseerd op echtheid. Op authenticiteit. De verkoopkracht van een website zit in het aanbieden van content. Het is de kunst om die relevant te maken voor je klanten en je prospects en de bullshit te skippen.

Content en contentstrategie is geen bullshit

Continue reading

Zit jouw type er ook tussen?

Websites zijn succesvoller naarmate ze beter zijn afgestemd op hun type bezoekers. Dat klinkt afgezaagd. Maar in de praktijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet iedereen beslist en leest (en koopt) op dezelfde manier. De een wil feiten, de ander wil emotie/persoonlijk contact. De ene bezoeker beslist snel, de ander langzaam. Hoe zit dat bij jouw website? Hoe beslissen jouw bezoekers? En houd je daar in beeld en tekst voldoende rekening mee? Heb je drie minuten?

Continue reading

Cut the reclamecrap, start met content

“Papa, reclame vind ik helemaal niet leuk. Ze vertellen allemaal dingen die niet waar zijn. Bij de Choco Pops zit nu zo’n balletje en daar waren ze op televisie mee aan het hooghouden. Maar in het echt is het gewoon een pittenzakje. Daar kun je helemaal niets mee!
Storytelling met pittenzakjesStierenstront
Veel organisaties denken er nog steeds mee weg te komen: mooie verhalen ophangen en vervolgens kul leveren. Maar de tand des tijds heeft marketing en de mensheid dichter bij elkaar gebracht. Kinderen, puur en eerlijk als ze zijn, zien door alle marketingcommunicatiebomen die we anno 2012 planten gelukkig vaak nog wèl het bos. Als ouders hoeven we onze koters niet meer te leren dat reclame vaak bullshit is. Ze zien het zelf.