Trek je content lingerie aan

Bij SEO (search engine optimization/ zoekmachineoptimalisatie) draait alles om het vermogen om te scoren op bepaalde zoektermen in de zoekmachines. Geen goede score kan een behoorlijke impact hebben op het bezoek aan je website. Veel marketingactiviteiten zijn daarom gericht op het verbeteren van vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekmachines. Content speelt daar een cruciale rol in. En kleed je je verhalen uit? Dan wordt het helemaal spannend…Online verleiding Continue reading

Copywriting campagne ‘Women in Technology 2015’

WomeninTechnology tekstschrijver

Hij komt bijna uit: de Women in Technology kalender 2015 van Dosign Engineering.
Ik kan haast niet wachten. Het is een van de campagnes waarvoor ik – in opdracht van ROBReclame – alle copywriting van de drie websiteversies, nieuwsbrieven, persberichten en de kalendertekst heb verzorgd. Het was een gigantisch traject dat online en offline marketingcommunicatie naadloos op elkaar liet aansluiten. Zolang de voorraad strekt kun je de Women in Technology 2015 kalender gratis aanvragen.

Continue reading

Hoe schrijf je zelf SEO webteksten? (2)

In het eerste deel van ‘Hoe schrijf je zelf SEO webteksten?’ heb ik onder meer uitgelegd dat slimme webteksten niet alleen antwoord geven op de vragen van je doelgroep, deze vragen ook letterlijk formuleert op je website. Maar hiermee heb je slechts een stukje van de puzzel. Het schrijven en verleiden begint hu pas…

Verleidende webteksten Continue reading

Het mag! SEO, webteksten, content en vindbaar zijn…

Het roer lijkt om. Veel bedrijven krijgen in de gaten dat vindbaarheid in Google en een overtuigende webtekst geen kwestie meer is van ‘even erbij’, maar een fundamenteel onderdeel is van hun marketingcommunicatiestrategie. De afgelopen maanden heb ik verschillende organisaties geholpen met de optimalisatie van hun website en het schrijven van creatieve en effectieve webteksten. Van een taartenwinkel tot een hijskranenverhuurder en van een verhuisbedrijf tot een technisch engineeringsbureau. Kijk bij webteksten voor de laatste updates.

Dosign Engineering (01-14)

Dosign Engineering (01-14)

 

Tekstschrijver is een conceptfundamentalist

Tekstschrijver in ruste Harry Obdeijn schreef begin november een mooie column in de Adformatie over de moderne copywriter. Over dat wij veel meer doen dan het fabriceren van creatieve teksten. Een goede tekstschrijver is een conceptfundamentalist. Tenminste, dat vind ik (ook). Nu nog de ruimte om te manoeuvreren…

Tekstschrijver breekt lans voor tekstschrijvers

Door: Harry Obdeijn
Bron: Adformatie #22, 4 november 2013

 

 

Bedrijven verleiden met Doorkijk 2020

Spijkenisse ligt geografisch gezien tegen de haven van Rotterdam aan. Dat biedt enorme kansen voor bedrijvigheid, wonen, werken en leven.

In opdracht van de gemeente Spijkenisse vertaalde ik het beleidsdocument ‘Doorkijk 2020’ naar een iPad-vriendelijke website met leesbare teksten gemixt met een persoonlijk verhaal.

Helaas heeft de gemeente in 2016 de website weer op non-actief gesteld.  Continue reading

Zit jouw type er ook tussen?

Websites zijn succesvoller naarmate ze beter zijn afgestemd op hun type bezoekers. Dat klinkt afgezaagd. Maar in de praktijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Niet iedereen beslist en leest (en koopt) op dezelfde manier. De een wil feiten, de ander wil emotie/persoonlijk contact. De ene bezoeker beslist snel, de ander langzaam. Hoe zit dat bij jouw website? Hoe beslissen jouw bezoekers? En houd je daar in beeld en tekst voldoende rekening mee? Heb je drie minuten?

Continue reading

De verkoopkracht van content op je website

Gisteren heb ik het boek ‘De nieuwe regels van social media’ van David Meerman Scott uitgelezen. Een verademing. Want het succes van nieuwe marketing en pr blijkt vooral gebaseerd op echtheid. Op inhoud. Eindelijk… pffff. Sales en marketing draait niet (meer) om mooie plaatjes en praatjes. De verkoopkracht van een website zit in het aanbieden van content. Het is de kunst om die relevant te maken voor je klanten en prospects…

Continue reading