Cut the reclamecrap, start met content

“Papa, reclame vind ik helemaal niet leuk. Ze vertellen allemaal dingen die niet waar zijn. Bij de Choco Pops zit nu zo’n balletje en daar waren ze op televisie mee aan het hooghouden. Maar in het echt is het gewoon een pittenzakje. Daar kun je helemaal niets mee!
Storytelling met pittenzakjesStierenstront
Veel organisaties denken er nog steeds mee weg te komen: mooie verhalen ophangen en vervolgens kul leveren. Maar de tand des tijds heeft marketing en de mensheid dichter bij elkaar gebracht. Kinderen, puur en eerlijk als ze zijn, zien door alle marketingcommunicatiebomen die we anno 2012 planten gelukkig vaak nog wèl het bos. Als ouders hoeven we onze koters niet meer te leren dat reclame vaak bullshit is. Ze zien het zelf.

Zelfvernietiging

Als je er goed over nadenkt is het van de gekke. Net zeven is ie. En hij weet nu al dat hij al het moois dat wij – grote mensen – bedenken, met een flinke korrel zout moet nemen. Is dat dan wat we willen? Geef jengelbengels een keer hun zin in de supermarkt en ze zijn voor de rest van hun leven genezen. Reclame is vergane glorie. En vaak – inderdaad – niet zo leuk. Teleurstellend. Nep.

Content is cash
Ik geloof in verhalen. In content. Ook als het gaat om mensen warm te maken voor je product, dienst, bedrijf of merk. En gelukkig ben ik niet de enige. Het Content Marketing Institute beweert dat ‘inhoud’ een van de snelst groeiende segmenten in marketing is. Marketeers vertrouwen meer en meer op contentstrategieën om online successen te boeken.

Een tipje van de sluier
:
  • Het plaatsen van artikelen is voor 79% de meest ingezette content marketing tactiek onder B2B marketeers
  • En 69% van de content marketing heeft als doel naamsbekendheid te verhogen

Pure pittenzakjes
Ga voor hoe het ècht is. Voor belevenissen en ervaringen. Voor onbevangenheid en een stuk spanning; trial en error.  Ga voor het kind in je naar boven halen. Met het delen van inhoudelijke verhalen in organisaties, met klanten èn met relaties bouw je aan iets geweldigs: aan oprechtheid. Je bouwt aan waar je vandaan komt; je dna. Dan groeit vertrouwen vanzelf. En hoef je ook niet een halfzachte boodschap de wereld in te slingeren, waarmee je duizenden (kinder)harten breekt. Pittenzakjes… pffff.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *